Thema: Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept...

Beste mama en papa,

Deze week werkten we rond een prentenboek: ‘Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept.’ De juf las het verhaal voor a.d.h.v. prenten. Het verhaal kon ook digitaal herbeluisterd worden in de computerhoek. In de knutselhoek werkten we samen aan een landschap. De dieren die in het verhaal voorkwamen, kregen ook een plaats op het werkje. In de boetseerhoek maakten we ‘drollletjes’ van elk dier na. In de letterhoek stempelden we naar voorbeeld in ons stempelboekje woorden na. Verder speelden we een woordspel (woorden terugzoeken op de woordplaat) en een cijferspel (tellen en het correcte cijfer terugzoeken) en maakten we verschillende werkblaadjes binnen het thema. We oefenden ons auditief geheugen: rijmen, zinnen nazeggen (tot 8 woorden) en we herhaalden de wiskundige begrippen met drolletjes ‘(meer – minder, leg het in een groepje van 2, van groot naar klein, geef x-aantal drolletjes, ik doe eentje weg hoeveel liggen er nog, ….)’.  We speelden ook het verhaal eens na. Verder gingen we ook op ons schooldomein eens kijken naar echte molshopen. Vanaf nu komt juf Lisa ook elke dinsdag en donderdagvoormiddag in onze klas meewerken.

 Volgende week werken we rond het thema: dino’s.

Hebben jullie leuke dino’s, prentenboeken, materialen en mogen wij deze gebruiken in de klas? Geef ze dan zeker mee!

Juf Sofie 

In het belang van uw kind en het benutten van de optimale onderwijstijd vragen wij uitdrukkelijk om uw kleuter op tijd naar de klas te brengen.

Voor het welzijn van uw kind gelieve afscheid te nemen aan het poortje en onmiddellijk het schooldomein te verlaten! Dank U!