Thema: Terug naar school

Afbeeldingsresultaat voor jules naar schoolDag mama’s en papa’s,

 

Na weken vakantie, gezellig bij mama en papa, brak voor onze kapoentjes de allereerste schooldag aan. Met een splinternieuwe tas vol verwachtingen en een klein hartje kwamen ze één voor één naar onze klas. De eerste weken zorgen natuurlijk voor de nodige spanningen: wennen aan een nieuwe omgeving, wennen aan de juffen en aan de andere kleuters.

Afbeeldingsresultaat voor boekentas jules

Waarschijnlijk bent u nieuwsgierig naar wat uw kleuter zoal gedaan heeft deze week. Eerst en vooral hebben we kennis gemaakt met de nieuwe juffen, de nieuwe klas en onze klaspop Jules. Want dit jaar staan juf Veerle en juf Lisa klaar om ons heel wat nieuwe dingen te leren.

We hebben een symbool gekozen. Dit vinden we voortaan op al onze werkjes/spullen terug.  We ontdekten de verschillende hoeken van onze klas. Waarmee kunnen we spelen? Hoe moeten we opruimen? We maakten ondertussen de nodige klasafspraken. We beluisterden het verhaal “Een nieuwe juf voor Jules”, leerden een versje en keken naar een grote praatplaat van Jules op school. We keken samen voor de eerste keer naar onze weerkalender. De verschillende weertypes kwamen aan bod. Samen met Jules dansten we erop los tijdens een bewegingsmoment.

Wat zit er nu allemaal in onze boekentas?  We openden onze boekentas en namen we een kijkje. We namen er alles uit, legden dit op de grond en benoemen wat er allemaal in zit.

Aan de knutseltafel bestempelden we een boekentas, maakten onze knutseltas en kleefden we papiertjes .

We leerden  de plaatsbegrippen aan. Ja hoor mama en papa, nu weet ik al wat “achter, voor, naast, op, onder,…’’ is. Jules heeft me dit goed geleerd. Jules zei aan de juf waar hij graag wou staan zoals: “voor, achter, naast, op, onder, …’’ de boekentas. Ik mocht Jules dan op de juiste plaats zetten waar hij dat wou.

Op vrijdag speelden we een kimspel. Juf zette 4 voorwerpen op een rij uit onze boekentas. Maar wist je dat onze juf  kan toveren? Want zij toverde 1 voorwerp telkens weg wanneer ik niet mocht piepen. Als ik mijn oogjes open had, zag ik dat er 1 voorwerp weg was en mocht ik zeggen aan juf welk voorwerp zij had weggetoverd.

Ook mochten wij eens toveren. We stopten onze hand in de boekentas en voelden aan een voorwerp. Rarara, wat zou dat voorwerp zijn? Na eventjes goed voelen met mijn handen kon ik soms raden welk voorwerp uit de klas het was en kon ik het uit de boekentas toveren. Dan kon ik het voorwerp op de juiste plaats in onze klas leggen. Zo leer ik nog eens goed de spulletjes en hoekjes in onze klas kennen.

Nieuw thema: Feest voor Jules!Afbeeldingsresultaat voor jules jarig

 

 

ot slot heten wij  iedereen van harte WELKOM in ons Knuffelklasje en onze Faluintjesschool !!!!

 

Juf Veerle , juf Kristel en juf Lisa

 

In het belang van uw kind en het benutten van de optimale onderwijstijd vragen wij uitdrukkelijk om uw kleuter op tijd naar de klas te brengen. We nemen afscheid aan het poortje!